(povzetek predavanja ga. Majde Mramor, dne 9. 12. 2019)

 

Otroci se rodijo kot nebogljena in nepotrpežljiva bitja, ki se zavedajo le svojih potreb in občutkov. Pot do srečnih ljudi prehodimo starši z njimi, tako da se po nas zgledujejo, kako iskati ravnotežje v sebi in z drugimi. Pomembno pri tem je, da gradimo iskren in odprt odnos do svojih otrok. Lahko se zmotimo, a bistveno je, da napake priznamo in popravimo, saj se tako učimo in skupaj rastemo.

12 zlatih pravil predstavlja misli, h katerim se je dobro vrniti vsakič, ko se srečamo s težavami, ki nastajajo v družini in na katere pogosto pokažejo prav otroci, najpogosteje s svojim vedenjem. Tu je potrebno vedno razločevati med vedenjem, ki je pokazatelj nekega običajnega otrokovega razvoja in med vedenjem, s katerim otrok izraža svoje nelagodje, stisko ali strah. Pogosto so ti občutki povezani z dogodki ali situacijami, ki zamajajo otrokovo bazično potrebo, ki jo ta lahko zgradi samo v svoji primarni družini, potrebo po varnosti. Včasih tudi naše na videz nedolžne besede ali šala, kot je: »Če ne boš priden, te bomo kar prodali ali zamenjali,« v otroku lahko sprožijo strah, ki ga izraža s še močnejšimi vedenjskimi odkloni ali motnjami, kot je močenje postelje, bolečine v trebuhu, neješčnost, nespečnost…

In katera so ta zlata pravila, h katerim se pri svojem psihoterapevtskem delu z otroki in družinami vedno znova vrača ga. Majda Mramor, hkrati pa nas spodbuja, da jih imamo v mislih tudi v vsakdanjem življenju z našimi otroki?

  1. Vsi otroci želijo ustreči svojim staršem.
  2. Vsi otroci želijo postati dobri ljudje. Taki se rodijo.
  3. Otroci najbolj potrebujejo to, da z njimi uživamo, ne le da jih vzgajamo.
  4. Vsi starši želijo biti dobri starši.
  5. Otroci imajo svoje pomembne razloge za svoje vedenje.
  6. Otrok potrebuje jasno sliko in vedenje o svojih starših: da so njihove besede povezane z dejanji, da ni nič skritega in zaigranega.
  7. Pravo vzgojo vodijo: vzajemna ljubezen, vzor in poučevanje.
  8. Poučevanje se mora ukvarjati z otrokovim vedenjem, ne pa z njegovo osebnostjo.
  9. Pohvale ob dosežkih so bistveno boljši pripomoček za poučevanje od kazni.
  10. Opaziti in spoštovati je potrebno, kadar otrok naredi kaj za nas.
  11. Starši moramo otrokom postavljati omejitve in okvire, vendar ne pričakujmo, da se bodo otroci z njimi strinjali in jih z lahkoto sprejemali.
  12. Starši moramo otrokom postavljene omejitve širiti in prilagajati v skladu z njihovo starostjo in zmožnostjo.

Mojca Vidmar-Čepon, svetovalna delavka vrtca

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)